A (nem) mindig mindennapi életem:

Fróni kuckója

Fróni kuckója

Harry Potter V.

2018. január 07. - froni

img_1836.JPG

 

Elsö ízben fogom értékelni a blogomon a Harry Potter könyveket, elöször kezdeném a legutóbbi kötettel, amelyet Karácsony és szilveszter közötti itthoni szabadságom alatt olvastam el.

Ami legelöször megfogott a könyvben, az a téma: varázslatos világot alkotott J.K.Rowling, melyet úgy gondolom gyerekek és felnöttek is másképp értelmezhetnek. Kb. úgy tudnám jellemezni, mint egy hatalmas többkötetes mesekönyv. Gyerekként nem olvastam, amikor még olyan nagy sláger volt, söt tulajdonképpen akkor semmit sem olvastam :D sokszor szembejött már velem a könyv, így úgy gondoltam, éppen itt lesz az ideje ezt is megismerni.

A történetet szerintem nem kell bemutatnom, szinte már mindenki ismeri: adott egy kisfiú, akinek szüleit gyerekkorában Voldemort megöli, ezzel egyidöben öt megbélyegezve a homlokán. Ebben a kötetben igazán "szoros kapcsolat" alakul ki kettejük között, hiszen Harry érzi, amikor Tudjuk Ki dühös vagy éppen valaminek örül. Voldemort az életére akar törni, ezért a másik irányból közelíti meg a tervét. Az iskola új felügyelöt kap Umbridge professzer személyében, aki felháborító szabályozásokat vezet be és az újságjáratástól kezdve a kviddicsig rengeteg mindent megtilt föhösünknek. Ennek is köszönhetöen talán ebben a részben igazán idegesítönek találtam Harryt, hiszen annyira elvolt magától olvadva és a világ fájdalmát hordta a hátán. Nem csodálkozom, ha Piton annyiszor a körmére nézett, hiszen engem is irritált! Harry a barátai segítségével próbál felülkerekedni az igazságtalanságokon és közös erövel próbálják az iskolát a bezárástól és Umbridgetöl megmenteni.

A történetet magát rettentöen izgalmasnak találtam és sosem unatkoztam mellette. Egyrészt a végére akartam érni, másrészt nem akartam még abbahagyni. Ami még nálam külön plusz pontot érdemel, hogy Rowling egy igazán minden mindennel összekapcsolódó világot alkotott és sokszor jönnek velem szemben az elözö kötetet történésének utóhatásai. Egyszerüen remek! :) Ti hogy értékelnétek a könyvet?

 

Az én pontjaim ezért: 5/  9227-az_otagu-csillag-arulta-el.jpg9227-az_otagu-csillag-arulta-el.jpg9227-az_otagu-csillag-arulta-el.jpg9227-az_otagu-csillag-arulta-el.jpg9227-az_otagu-csillag-arulta-el.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fronikuckoja.blog.hu/api/trackback/id/tr8713556467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása